Nieuwe artikelen

6 strategieën om jouw bedrijf online beter te positioneren

Mundamarketing.nl-1000x700px

Tegenwoordig is het essentieel voor bedrijven om je te positioneren op het internet. Inmiddels hebben we veel meer databronnen en mogelijkheden dan ooit tevoren. Toch zien veel ondernemers nog steeds niet in hoe belangrijk het is om je bedrijven te promoten via het internet en zien dit als onnodige uitgaven of stellen het alsmaar uit. Of hebben moeite met het maken van een goede online marketingstrategie

Maar waarom is online promotie van belang? In deze blog doorlopen we 6 vormen van promotie die effectief zijn voor jouw bedrijf.

1. Personal branding

Veel succesvolle bedrijven maken gebruik van ‘’personal branding’’, om een hoop momentum te generen. Door binnen jouw bedrijf iemand uit te kiezen die garant staat voor het merk kun je als bedrijf persoonlijker en betrouwbaarder overkomen bij de consument. Dit zorgt ervoor dat mensen jouw bedrijf sneller herkennen en eerder aankopen doen.

Het geeft je ook meer mogelijkheden om anderen te ontmoeten en te netwerken, meer partnerschappen aan te gaan en een gezicht te geven aan je anderszins gezichtsloze organisatie. En het is gratis om te doen, vanuit een monetair perspectief, hoewel je veel tijd moet investeren.

 

2. Content marketing

Contentmarketing neemt verschillende vormen aan en kan afhankelijk van de jouw strategie een aantal verschillende doelen bereiken. Je kunt bijvoorbeeld whitepapers, e-books en andere inhoud gebruiken om downloads, aanmeldingen en conversies te trekken, of je kunt een blog gebruiken om meer inkomend verkeer naar de website te genereren. 

Je kan zelfs content gebruiken als een vernieuwend concept, het toepassen van meerdere visuals en informatie trekt namelijk de aandacht van de consument. Contentmarketing is dus ongelofelijk veelzijdig en nuttig. En zeker een aanrader om de vindbaarheid en interactie van jouw website te optimaliseren.

3. Zoekmachine marketing (SEO)

SEO is het proces om een website beter te positioneren in zoekmachines, waardoor je meer verkeer krijgt van mensen die opzoek zijn naar producten en services die jij aanbiedt. Een groot deel van jouw positie in de organische zoekpositie komt uit de technische structuur van jouw website en het continu activeren door content te plaatsen. Het is zeker de moeite waard om die extra investering te doen als je ervoor zorgt dat je site correct is geïndexeerd.

4. Conversieoptimalisatie

De meeste optimalisatie strategieën zijn bedoeld om mensen naar jouw website te krijgen. Maar hoe zorg je ervoor dat de mensen die zich al op de website begeven de juiste structuur doorlopen. Door conversie optimalisatie te gebruiken zorg je ervoor dat je meer waarde uit elke bezoeker krijgt. 

Bij conversie wordt ervoor gezorgd dat de kijker / gebruiker eenvoudiger belangrijke kernwaarden van het bedrijf achterhaalt. Denk hierbij aan de plaatsing van een whitepaper of E-book. Als één van deze producten naderhand een gebruiksvriendelijkheidstest beter wordt geplaatst zullen meer mensen het product downloaden.

5. Social Media Marketing

Social media marketing is niet bedoelt voor de korte termijn, tenzij je een groot budget hebt, dan kun je via advertenties snel de doelgroep benaderen. Maar voor de minder vermogende bedrijven is deze vorm van promotie bedoelt ter ondersteuning en op lange termijn ook geschikt voor het werven van klanten.

Wat belangrijk is bij het gebruik van sociale media, is dat de content goed bij de context van het bedrijf past. Het is niet professioneel als persoonlijke meningen of projecten geplaatst worden op een bedrijfspagina. Dit zal er dan ook voor zorgen dat mensen de pagina ontvlogen en de reputatie vermindert. Zorg er daarom voor dat je professioneel omgaat met informatie, kijk naar welke informatie, afspraken en producten relevant zijn voor de potentiële en huidige volger. Als je hier goed mee omgaat zal de pagina rendabeler worden.

6. E-mailmarketing

Veel bedrijven onderschatten de kracht van E-mail marketing, maar het is juist zeer geschikt voor de kleinere bedrijven omdat het bijna niks kost. Begin met het verzamelen van abonnees uit jouw bestaande klantenbestand, volgers van sociale media en andere kanalen. Vervolgens stuur je een informatieve mail naar elke abonnee met bijvoorbeeld een nieuw product of dienst. Veel bedrijven zullen waarschijnlijk getriggerd worden en zullen meer informatie willen ontvangen, waardoor de kans op meer werk groeit. E-mailmarketing is een handige manier voor return on investment.

 

https://www.digitalinside.nl/online-marketing-strategie/

Dit artikel is samengesteld door het redactieteam van mundamarketing.nl, dat zich richt op het zorgvuldig selecteren en presenteren van betrouwbare informatie.

Gerelateerde artikelen die u mogelijk interesseren

Google Analytics is een krachtige tool voor het verzamelen van gegevens over je websiteverkeer en gebruikersgedrag. Met een goed ingestelde

Search Engine Advertising (SEA) is een belangrijke pijler in de wereld van digitale marketing. Terwijl velen ervoor kiezen om externe

In een wereld waarin bijna elke consument zijn reis naar producten en diensten online begint, is een sterke digitale aanwezigheid

Het is toch wat, als je voor de eerste keer bij de auto rijlessen achteruit gaat rijden. Voor sommigen zal

Waarschijnlijk heb jij op dit artikel gedrukt, omdat jij denkt dat er heel veel spelfouten in zitten en je zo

Sinds de uitvinding van motorvoertuigen is de veiligheid altijd een van de belangrijkste aandachtspunten geweest. Heb jij wel eens een

Social media zijn een wereld apart. Zeker wanneer je jezelf als bedrijf of persoon wil onderscheiden, is het belangrijk om

Google mijn bedrijf, een sociaal kanaal welke niet de populariteit heeft gekregen die Google ervoor bedacht heeft. Het medium is

Heb je een Facebook bedrijfspagina, dan heb je een vind-ik-leuk teller. Deze teller telt het aantal pagina likes. In tegenstelling

Op een zogeheten fanpage heb je een vind-ik-leuk teller staan. Deze teller geeft aan hoeveel mensen de pagina leuk vinden.

Heb jij je ook wel eens verbaasd over het aantal likes of volgers van je concurrent? Wist je dat 95%

Als het eindelijk weer eens lekker weer wordt in Nederland in de zomer moet je snel beslissen en naar het

Als werkgever wil je dat de werk prestaties van de werknemers zo hoog mogelijk moeten zijn. Hier verschillende manieren voor

Op latere leeftijd kiezen mensen soms wel eens om een cosmetische ingreep te laten doen. de bovenooglidcorrectie is daar een

Er zijn veel zelfstandige ondernemers die het liefst alleen maar bezig zijn met hun eigen bedrijfje. Ze hebben dus totaal geen

Vandaag de dag wordt men bij het aanschaffen van een auto niet alleen overspoeld door de hoeveelheid merken en modellen,

Een aantal is een mediator? Een mediator is een zelfstandig persoon die bemiddelt tussen twee kanten. Dit kan om bv.

Wat is Loopbaanbegeleiding? Loopbaanbegeleiding is het supporten en adviseren bij het maken van loopbaan keuzes. U verkrijgt afzonderlijke begeleiding  waarbij de loopbaanbegeleiders conversatiepartner