Mundamarketing
6 nov / 2020

Zorg dat je website wordt gevonden

Wanneer je veel tijd en geld steekt in het maken van een website dan wil je natuurlijk dat zo veel mensen deze website zien. Je website komt helaas niet automatisch op de eerste pagina van google te staan. Hiervoor moet je aan zoekmachine optimalisatie doen. In het Engels wordt dit ook wel SEO genoemd ofwel search engine optimalisation. SEO kan cruciaal zijn voor je campagne. Door een goede optimalisatie zorg je er namelijk voor dat jouw website wel bovenaan in google staat. Google rankt pagina’s namelijk op basis van de content die erop staat. Google vindt het daarom belangrijk dat de content die erop staat van hoge kwaliteit is. Dit kun je bereiken met on-page SEO en off-page SEO.

Wat is on-page SEO

Bij on page SEO is het verbeteren van de SEO op je eigen pagina. Dit kan doormiddel een aantal dingen. Een voorbeeld hiervan zijn title tags optimalisatie.  De titel is heel belangrijk voor SEO. De titel moet daarom kort maar beschrijvend genoeg naar de bezoeker zijn over wat er op de pagina staat. De titel wordt door Google geïndexeerd en is daarom heel belangrijk. Als 2e is de meta description heel belangrijk. De meta description kan ervoor zorgen dat meer mensen je pagina bezoeken. Ook is de pagina snelheid belangrijk en je keywords. Dit zorgt allemaal voor een goede on-page SEO ranking.

Wat is off-page SEO

Off-page SEO richt zich op het vergroten van de autoriteit van de website doormiddel het verkrijgen van links op andere websites. Wanneer websites met een hoge autoriteit jouw content delen dan zorgt dat ervoor dat de autoriteit op jouw website ook omhoog gaat. Dit wordt ook wel linkbuilding genoemd en zorgt voor een betere ranking in Google.

https://web-wings.nl/verschil-on-page-off-page-seo/