Munda Marketing
Image default
Marketing

Verschillende manieren om de verkoop te verhogen

Ben je niet tevreden over de verkoopcijfers van jouw bedrijf? Dan wordt het tijd om in actie te komen. De kans is namelijk niet groot dat de cijfers vanzelf omslaan. Veel ondernemers hebben echter geen idee hoe zij dit aan moeten pakken. Gelukkig zijn er vandaag de dag verschillende manieren om de verkoop van jouw bedrijf te verhogen. Je moet in dat geval wel weten hoe je te werk moet gaan en welke manier je het beste kunt gebruiken. Om jou enigszins op weg te helpen, behandelen we hier verschillende manieren om de verkoop van jouw onderneming te verhogen!

1. Werk aan je naamsbekendheid
Indien de verkoop van jouw bedrijf achterblijft, vraag je je waarschijnlijk af hoe dit kan. Dit kan verschillende oorzaken hebben. Het kan zijn dat klanten wegblijven omdat ze jouw bedrijf gewoonweg niet kennen. Probeer daarom eerst de naamsbekendheid van jouw onderneming te verhogen. Dit kun je op verschillende manieren doen. Ga bijvoorbeeld meer en/of vaker adverteren. Richt je hierbij niet alleen tot de geprinte media. Nee, probeer het ook eens via internet. Je kunt vandaag de dag namelijk ook adverteren op sociale media. Je bereik ligt hierbij een stuk hoger en bovendien kost het je doorgaans ook aanzienlijk minder dan adverteren in gedrukte media.

2. Zorg dat je online vindbaar bent
Vroeger gingen mensen in lokale krantjes of in de telefoongids op zoek naar een bedrijf. Tegenwoordig gebeurt dit echter vrijwel alleen nog maar via het internet. Indien iemand een bepaald product zoekt, voert hij deze gewoon in een zoekmachine in. Vervolgens komen er talloze websites naar boven. Wanneer je jouw verkoop wilt verhogen, moet je er dus ook voor zorgen dat je online goed vindbaar bent. Dit doe je door aandacht te besteden aan het zoekmachinevriendelijk maken van jouw website. Je moet hierbij aandacht besteden aan de teksten, maar ook aan de achterkant van de site en linkbuilding. Indien je dit allemaal goed voor elkaar hebt, bemachtig je al snel een hogere plek in de zoekmachines. En een hogere plek betekent meer bezoekers. De meeste internetgebruikers kijken tegenwoordig namelijk niet verder dan de eerste of tweede pagina.

3. Begin met telefonische acquisitie
Je kunt de verkoop van jouw bedrijf ook verhogen met behulp van telefonische acquisitie. We maken hierbij onderscheid in koude en warme acquisitie. Bij koude acquisitie zoek je contact met mensen die je niet kent, terwijl het bij warme acquisitie juist gaat om bedrijven of personen die je al wel kent. Deze manier kan de verkoop van jouw bedrijf aanzienlijk verhogen, maar dan moet je het wel op de goede manier aanpakken. Dit is echter niet makkelijk. Je moet namelijk over specifieke kennis beschikken en deze is bij lang niet ieder bedrijf aanwezig. Heb je zelf een poging ondernomen, maar levert dit niet het gewenste resultaat op? Dan kun je telefonische acquisitie uitbesteden.

Heb je zelf van alles geprobeerd om de verkoop van jouw bedrijf te verhogen, maar lukt dit niet? Dan ben je mogelijk ten einde raad. Laat het er dan echter niet bij zitten. Nee, want je kunt namelijk een bedrijf inschakelen die jou hierbij kan helpen. Neem bijvoorbeeld More Customers. Wanneer je de sales van jouw bedrijf uit wilt besteden, ben je hier aan het juiste adres. Vind je dit toch wat te veel van het goede? Geen probleem, want je kunt ook alleen de koude acquisitie uit laten voeren door dit bedrijf. Dit kost je weliswaar geld, maar uitbesteden brengt ook een aantal voordelen met zich mee. Zo hoef je er zelf geen tijd en moeite in te steken. Bovendien ben je verzekerd van een juiste aanpak en een hogere verkoop. Dit is nog maar de vraag wanneer je zelf aan de slag gaat met bijvoorbeeld koude acquisitie.