Munda Marketing
Image default
Marketing

SEO; zo word je beter zichtbaar in Google

Je hoort de termen wel eens voorbij komen; door SEO hoger in Google bijvoorbeeld of laat Google mijn bedrijf aanpassen. Het zijn termen die betrekking hebben op online marketing en met name op SEO, ook wel zoekmachineoptimalisatie genoemd. SEO betekent letterlijk Search Engine Optimization. Door SEO word je vooral veel beter vindbaar binnen de zoekmachines en zeker die van Google.

Zo rank je hoger binnen de zoekmachines

SEO staat in jargon voor alle benodigde werkzaamheden die uitgevoerd worden om hoger organisch te ranken in zoekmachines. Het is natuurlijk de bedoeling dag als mensen zoeken naar een auto en dit intoetsen op Google, bij jouw autobedrijf uitkomen. SEO kan je daar prima bij helpen. Zeker als je voor deze werkzaamheden een specialistisch bureau inschakelt. Als ondernemer mis je namelijk vaak de tijd en de kennis om deze werkzaamheden goed uit te kunnen voeren.

Optimaliseren van de website voor de zoekmachines

SEO is niet zomaar iets. Er zijn tal van factoren die bijdragen aan het optimaliseren van websites voor zoekmachines. Niet op al die factoren kun je direct invloed uitoefenen, zoals ook niet alle factoren direct van invloed zijn op jouw positie binnen de zoekmachines. Er zijn echter meer dan voldoende factoren waar je wel invloed op uit kunt oefenen.

Techniek speelt een belangrijke rol binnen SEO

Als het gaat om SEO dan zijn een aantal zaken erg belangrijk. Zo speelt techniek een belangrijke rol. Elke goede website moet technisch goed zijn. Je moet dan onder meer denken aan een juiste structuur van de website, goed gebruik van headers, zeer gebruiksvriendelijke URL’s en een snelle laadtijd. Verder is in het kader van SEO het gebruik van SSL certificaten van essentieel belang, net als het goed gebruiken van sitemaps.

Content is zeer belangrijk

Een ander belangrijk facet binnen SEO is content. Besef dat de doelgroep altijd wil vinden wat ie zoekt op jouw website. Dit kan zijn naar juiste contactgegevens, een bepaald product en informatie. Hoe meer goede content je biedt, hoe meer jouw website gewaardeerd zal worden. Google kan herkennen of er sprake is van goede content, dit bijvoorbeeld als meerdere pagina’s op jouw website bezocht worden en mensen niet meteen afhaken en terug gaan naar Google. Ook een belangrijk signaal is dat content via social media gedeeld wordt.

Ook de autoriteit speelt een voorname rol

Globaal genomen kun je relatief eenvoudig tot de voor jou perfecte content komen. In eerste instantie is het belangrijk om de behoefte van jouw doelgroep grondig te analyseren. Dit kun je doen binnen de content strategie. Verder is het zeer belangrijk om de behoefte van de bezoekers te koppelen aan een zoekwoorden onderzoek. Vervolgens is het belangrijk om die zoekwoorden te verpakken in aantrekkelijke webteksten. Een andere belangrijke factor bij SEO is de autoriteit van jouw website en het aantal backlinks dat je hebt.  Zeker is dat SEO iets is dat aandacht blijft vragen. Daarom is het belangrijk dat je zaken gaat doen met een specialistisch bureau. Zij kunnen je helpen om ook online successen te gaan boeken.