Nieuwe artikelen

Tips om succesvol klanten te werven

Het werven van klanten is niet altijd even gemakkelijk. Ze staan immers niet zomaar voor de deur. Hier zul je genoeg tijd en energie in moeten investeren en is het belangrijk dat je beschikt over de nodige dosis geduld. Hoewel je meestal zelf aan je klanten moet komen, komt het uiteraard ook voor dat klanten wel zelfstandig contact met je opnemen. Wil je weten hoe jij succesvol klanten kunt werven? Lees dan snel verder!

 

Wat vindt de klant belangrijk?

De eerste stap bij het werven van klanten is dat je goed onderzoekt wat ze nu precies belangrijk vinden en waar ze naar op zoek zijn. Verdiep je daarom altijd goed in de potentiële klant. Waar zijn zij vooral te vinden? En waar zoeken zij op? Je kunt een loyaliteitsprogramma starten om hier achter te komen. Hierbij verzamel de gegevens over het gedrag van de klant. Zo zie je waar hun interesses liggen, zodat je een gerichter aanbod kunt doen én relevanter kunt zijn. Maak duidelijk dat jij precies aansluit op hun wensen en behoeften.

 

Ga de interactie aan

Of je nu een sportschool runt of een winkel met smart home accessoires, zoals Domotica, interactie met de klant blijft ontzettend belangrijk. Laat klanten bijvoorbeeld naar de winkel komen voor een gratis proefles of geef hen een demonstratie in de winkel. Ook op online gebied kun je de interactie aangaan, door hen de mogelijkheid te geven om te reageren op content of om contact op te nemen met de organisatie via bijvoorbeeld social media. Klanten voelen zich graag betrokken en willen ook het een en ander voor het zeggen hebben. Zorg er daarom voor dat je zowel online als offline op een transparante manier met hen communiceert en ga de dialoog aan. Het is hierbij uiteraard wel belangrijk dat je een goede service levert ten alle tijden. Verplaats je daarom altijd in de klant en bedenk voor jezelf hoe jij zelf behandeld zou willen worden.

 

Zichtbaarheid

Om meer klanten te werven, is het heel belangrijk dat je zichtbaar bent voor de doelgroep. Je website is daarom ontzettend belangrijk en zorgt waarschijnlijk voor de binnenstroom aan klanten. Als je website makkelijk gevonden wordt én duidelijk is, zijn potentiële klanten eerder geneigd om contact met je op te nemen en wellicht over te gaan tot aankoop van een product of dienst. Besteed daarom veel aandacht aan je online zichtbaarheid en val op tussen de concurrenten.

Tags:

Dit artikel is samengesteld door het redactieteam van mundamarketing.nl, dat zich richt op het zorgvuldig selecteren en presenteren van betrouwbare informatie.

Gerelateerde artikelen die u mogelijk interesseren

Wil je dat jouw website beter zichtbaar wordt in Google, maar wil je geen honderden euro’s uitgeven aan linkbuilding? Dan

In een wereld waarin merken dagelijks strijden om aandacht, zijn opvallende promotieartikelen onmisbaar. Emmers met bedrukking zijn hierbij een onverwachte,

In een digitale wereld waar online vindbaarheid steeds belangrijker wordt, is het cruciaal om als bedrijf in Breda een sterke

Het aantrekken van bezoekers naar uw website is slechts de eerste stap in zoekmachineoptimalisatie; het uiteindelijke doel is om deze

Als je op zoek bent naar innovatieve marketingstrategieën in Nijmegen, dan is het essentieel om te overwegen wat Marketing Nijmegen

Wanneer je als eigenaar van een website werkt aan het verbeteren van je zichtbaarheid in zoekmachines, is de term ‘Duplicate

Videomarketing statistieken hebben bewezen dat videocontent een krachtige en effectieve manier is om de aandacht van het publiek te trekken

In de moderne zakenwereld draait het om online aanwezigheid en interactie. Sociale media hebben de manier waarop bedrijven met hun

Digital out-of-home (DOOH) advertising is een van de snelst groeiende vormen van reclame en maakt indrukwekkende ontwikkelingen door in ons

Het is belangrijk voor lokale bedrijven om hun aanwezigheid in de gemeenschap te laten zien, en een van de beste

Op het moment dat je als onderneming de aandacht van klanten wilt trekken, zijn er verschillende manieren waarop je dit

Je hoort de termen wel eens voorbij komen; door SEO hoger in Google bijvoorbeeld of laat Google mijn bedrijf aanpassen.

Meer relevante bezoekers op je website: dat is wat iedereen wil. En dat is ook goed mogelijk, maar het is

Online marketing is belangrijk omdat het een bedrijf online met zijn klanten verbindt en het is effectief in alle sectoren.

Als eigenaar van een bedrijf realiseer je je het belang van het inhuren van een online marketing bureau. Deze expert

Een LED-scherm is een groot scherm dat een heleboel kleine lichtgevende diodes gebruikt. Via software kun je al deze leds

 Als werkgever is het belangrijk om een bepaalde vorm van verbondenheid te creëren in de werkomgeving. Zo zijn werknemers gelukkiger en

Als bedrijf kan het handig zijn om een website te hebben waar je alles op kwijt kunt. Voor sommige particulieren