Munda Marketing
Image default
Aanbiedingen

Waarom zou je een freelance online marketeer inhuren?

Een goede online marketingstrategie is belangrijk en blijft belangrijk. Het is niet meer weg te denken. Je hebt keuze om een bureau in te huren, maar kunt ook kiezen voor een freelancer. In dit artikel leggen wij je uit waarom een freelancer soms een betere optie kan zijn. 

Echte kennis voor jouw bedrijf

Een online marketeer, die freelancer is, is vaak een specialist. Met name in bepaalde segmenten van de online marketing heeft dit persoon zich gespecialiseerd. Dankzij deze kennis kan een freelancer jouw bedrijf echt ondersteunen. Ze laten namelijk gemakkelijk zien waar zij mee bezig zijn en zijn gericht op kennisoverdracht. Het is dus een investering in je bedrijf omdat je kennis erbij krijgt en niet alleen de werkzaamheden. 

Goedkoper 

Een andere reden om het te doen is, is het feit dat freelancers vaak goedkoper zijn. Dit moet zeker niet de voornaamste reden zijn, maar een freelancer kan zich tegen lager tarief aanbieden. Immers, de overheadkosten zijn voor een freelancer beduidend lager. Daarnaast heb je één contactpersoon, die inspeelt op jouw wensen. 

 

Daarnaast heb je zelf een financieel voordeel. Je kunt namelijk naast een bureau of freelancer ervoor kiezen om een medewerker in dienst te nemen. Maar dit kost tijd, maar ook extra geld. Denk maar eens aan de sociale lasten of vakantiegeld. 

Niet alleen kennis, maar ook ervaring 

Een freelancer is gewend om te werken voor verschillende bedrijven. Zo komt een freelance online marketeer niet alleen in contact met de werkzaamheden, maar ook met je bedrijfscultuur en collega’s. Doordat een freelancer voor meerdere bedrijven heeft gewerkt, kan hij hier makkelijk op inspelen. Want als buitenstaander ziet hij waar het fout gaat, maar ook waar het goed gaat. Zo sluiten de online marketing campagnes ook vaak beter aan bij jouw bedrijf en doelgroep. 

Delen van de werkzaamheden 

De freelance online marketeer houdt jou graag tevreden met kennis en goede werkzaamheden. Maar het delen van wat hij doet is ongeveer net zo belangrijk. Bedrijven die kiezen voor een freelance online marketeer zien vaak precies wat voor werkzaamheden hij uitvoert. Alle werkzaamheden en resultaten worden gerapporteerd. Zo weet je dus ook waar je voor betaald. 

Van toegevoegde waarde zijn

Als je vraagt aan een freelancer wat hij doet, is het antwoord vaak ondernemer zijn. Een freelancer kiest voor vrijheid, maar dat betekent ook harder werken. Het loon is namelijk niet vanzelfsprekend. Hij wil maximaal resultaat voor jou, zodat jij resultaat boekt, maar ook hem vaker inhuurt. Alleen wanneer hij van toegevoegde waarde is, huur jij de freelancer vaker in. Daarom is het belangrijk voor hem en voor jou dat hij zijn werk goed doet en van toegevoegd waarde is. 


Zo zie je maar dat je met een freelancer online marketeer toegevoegde waarde geeft aan je bedrijf. Het is zeker een goede optie ten opzichte van een bureau. Wanneer je graag nauw samenwerkt en op de hoogte bent van de laatste trends. Bovendien geef je je eigen bedrijf ook extra waarde dankzij deze keuze omdat een freelancer graag kennis met je deelt.

Gerelateerde artikelen

Online meer leads genereren

5 hoogwerkers die bij uw klus passen