18 mrt / 2020

Civic Honda

De Civic Honda mag zo onderhand wel tot de klassiekers gerekend worden, zeker in de wetenschap dat het eerste model van de Civic van Honda al in 1972 op de Nederlandse wegen verscheen. En wat voor model. De Civic was destijds nog zeer compact en kon de gelijkenis met een Mini prima doorstaan.

Glimlach bij het zien van de eerste Civic van Honda

Wie nu een foto van dat eerste model ziet, kan een glimlach niet onderdrukken. Wat een autootje, met een uniek uiterlijk. Jammer dat ze er zo niet meer rijden. Na de introductie van de Honda Civic in 1972 speelde de auto aanvankelijk een zeer bescheiden rol. De auto was niet populair, maar hobbelde maar wat mee. Gaandeweg veranderde dat, en met de presentatie van de vierde generatie van de Civic van Honda ging het snel. We spreken eind tachtiger jaren van de vorige eeuw als de Civic ineens razend populair wordt. Het is het sportieve uiterlijk en het al even sportieve rijgedrag dat het een gewilde auto maakt. Later bleef Honda vasthouden aan het vooral sportieve karakter van de Civic, waarvan in 2017 alweer de tiende generatie gepresenteerd werd. In niets doet de Civic nu nog denken aan het eerste model. De auto is volwassen geworden, groter bovendien en is nog steeds gewild, bij jong en bij oud.

Dan wordt autotransport geregeld

Hoe sterk een Honda Civic ook is, een ongeluk zit in een klein hoekje. Gelukkig kun je anno 2020 zonder abonnement een beroep doen op RoadGuards, een collectief van honderden automonteurs die er naar streven om binnen een half uur na je belletje dat je pech hebt bij je te zijn. Vaak kunnen ze direct een oplossing bieden, soms echter ook niet. In dat geval regelen ze autotransport. Omdat je geen abonnement hoeft te hebben, betaal je gewoon rechtstreeks aan de monteur.