Mundamarketing

Een goede online marketingstrategie is belangrijk en blijft belangrijk. Het is niet meer weg te denken. Je hebt keuze om een bureau in te huren, maar kunt ook kiezen voor een freelancer. In dit artikel leggen wij je uit waarom een freelancer soms een betere optie kan zijn. 

Echte kennis voor jouw bedrijf

Een online marketeer, die freelancer is, is vaak een specialist. Met name in bepaalde segmenten van de online marketing heeft dit persoon zich gespecialiseerd. Dankzij deze kennis kan een freelancer jouw bedrijf echt ondersteunen. Ze laten namelijk gemakkelijk zien waar zij mee bezig zijn en zijn gericht op kennisoverdracht. Het is dus een investering in je bedrijf omdat je kennis erbij krijgt en niet alleen de werkzaamheden. 

Goedkoper 

Een andere reden om het te doen is, is het feit dat freelancers vaak goedkoper zijn. Dit moet zeker niet de voornaamste reden zijn, maar een freelancer kan zich tegen lager tarief aanbieden. Immers, de overheadkosten zijn voor een freelancer beduidend lager. Daarnaast heb je één contactpersoon, die inspeelt op jouw wensen. 

 

Daarnaast heb je zelf een financieel voordeel. Je kunt namelijk naast een bureau of freelancer ervoor kiezen om een medewerker in dienst te nemen. Maar dit kost tijd, maar ook extra geld. Denk maar eens aan de sociale lasten of vakantiegeld. 

Niet alleen kennis, maar ook ervaring 

Een freelancer is gewend om te werken voor verschillende bedrijven. Zo komt een freelance online marketeer niet alleen in contact met de werkzaamheden, maar ook met je bedrijfscultuur en collega’s. Doordat een freelancer voor meerdere bedrijven heeft gewerkt, kan hij hier makkelijk op inspelen. Want als buitenstaander ziet hij waar het fout gaat, maar ook waar het goed gaat. Zo sluiten de online marketing campagnes ook vaak beter aan bij jouw bedrijf en doelgroep. 

Delen van de werkzaamheden 

De freelance online marketeer houdt jou graag tevreden met kennis en goede werkzaamheden. Maar het delen van wat hij doet is ongeveer net zo belangrijk. Bedrijven die kiezen voor een freelance online marketeer zien vaak precies wat voor werkzaamheden hij uitvoert. Alle werkzaamheden en resultaten worden gerapporteerd. Zo weet je dus ook waar je voor betaald. 

Van toegevoegde waarde zijn

Als je vraagt aan een freelancer wat hij doet, is het antwoord vaak ondernemer zijn. Een freelancer kiest voor vrijheid, maar dat betekent ook harder werken. Het loon is namelijk niet vanzelfsprekend. Hij wil maximaal resultaat voor jou, zodat jij resultaat boekt, maar ook hem vaker inhuurt. Alleen wanneer hij van toegevoegde waarde is, huur jij de freelancer vaker in. Daarom is het belangrijk voor hem en voor jou dat hij zijn werk goed doet en van toegevoegd waarde is. 


Zo zie je maar dat je met een freelancer online marketeer toegevoegde waarde geeft aan je bedrijf. Het is zeker een goede optie ten opzichte van een bureau. Wanneer je graag nauw samenwerkt en op de hoogte bent van de laatste trends. Bovendien geef je je eigen bedrijf ook extra waarde dankzij deze keuze omdat een freelancer graag kennis met je deelt.

Mundamarketing

Klanten komen niet zomaar naar je toe. Het mooiste is natuurlijk als klanten vanzelf aankloppen. Maar dit is niet vanzelfsprekend. Via lead generation marketing haal je meer leads binnen. Hoe? Wij leggen je het uit. 

Een lead? 

Laten we beginnen bij het begin, wat is een lead? Een lead is een potentiële klant die interesse heeft in jouw dienst of product. Deze interesse wordt getoond door middel van het bezoeken van je website of bijvoorbeeld het invullen van een formulier. 

Marketing voor leads

Lead generation marketing richt zich op de marketingactiviteiten om leads te generen. Jouw website staat hierbij vaak centraal. Je wilt dat de juiste doelgroep naar je website komt en dat kan met bijvoorbeeld advertenties. Zo kun je Google Ads of social media advertenties inzetten om verkeer naar je website te trekken. Dit zijn voorbeeld van betaalde manieren om bezoekers te krijgen. 

 

Een andere wijze is SEO. Dit is een vorm van ‘gratis’ marketing, waarbij je door middel van optimalisatie je website beter vindbaar maakt. Zo word je gevonden door jouw doelgroep in de zoekresultaten en haal je klanten op gemakkelijke manier naar je website. Let wel op deze wijze is duurzaam en kost meer tijd dan adverteren. 

Content gebruiken voor leadgeneratie 

De content op je website moet aansluiten bij de behoeftes van de doelgroep. Deze behoeftes zijn tijdens de klantreis verschillend. Speel dus in op de behoeftes en vragen die jouw doelgroep heeft tijdens zijn klantreis. Wanneer een lead ontdekt dat jij de antwoorden geeft op hun problemen/moeilijkheden, dan zijn ze sneller geneigd door te klikken en zelfs gegevens achter te laten. 

 

Deze content kun je beschikbaar maken in de blog of een FAQ. Hierbij hoeven bezoekers geen gegevens achter te laten. Door middel van een remarketing campagne kun je deze bezoekers opnieuw benaderen, zodat ze alsnog converteren. 

 

Wil je wel direct gegevens verzamelen? Dan kies je voor het downloaden van bijvoorbeeld een e-book. Ze ontvangen de informatie wanneer ze hun gegevens achterlaten. Zodat jij de lead kunt opvolgen. 

De landingspagina 

Een lead genereren via je website is nog niet zo gemakkelijk. Daarom is een goede landingspagina belangrijk. Je wilt namelijk dat een bezoeker actie onderneemt op je website. De landingspagina moet dus voldoen aan hetgeen wat de bezoeker verwacht. 

 

Maar zomaar gegevens achterlaten doet iemand niet. Daarom moet je iemand ook een duwtje in de goede richting geven. Zorg ervoor dat je landingspagina is gericht op conversie. Dit doe je met een goede lay-out, call-to-action en content. 

Adverteren 

Zoals al eerder aangegeven, is het ook mogelijk leads te generen via advertenties binnen Google of via een social media kanalen. Hiermee kun je heel gericht een doelgroep instellen om zo jouw boodschap te verspreiden. Zorg dat de boodschap aansluit op je doelgroep en dat je de juiste call-to-action gebruikt. Daarnaast moet je rekening houden met de klantreis. En biedt de advertentie aan op het juiste moment. Uiteraard leidt deze advertentie naar de landingspagina die je hebt geoptimaliseerd. 

 

Met deze manieren kun je verschillende leads aantrekken. Maar een lead is natuurlijk niet direct een klant. Vergeet ze niet op te volgen. Dit kan bijvoorbeeld met een marketing automation tool. Zo haal jij gemakkelijk klanten binnen en komen ze naar jou toe. 

 

Mundamarketing

Bent u projectleider van een groot woningbouwproject in uw stad of organisator van een festival bij u om de hoek? Dan is de kans aannemelijk dat u regelmatig een beroep moet doen op een hoogwerker. Maar niet elke ondernemer is in staat om een hoogwerker af te tikken. Gelukkig zijn er tegenwoordig genoeg bedrijven die gespecialiseerd zijn in het verhuren van hoogwerkers. Maar een hoogwerker huren kan een lastige klus zijn. Om erachter te komen welke hoogwerker geschikt is voor uw opdracht, nemen we u even bij de hand in deze blog. 

Uit welke hoogwerkers kan ik kiezen? 

Hoogwerkers zijn er in allerlei verschillende soorten en maten. Om u een handje te helpen, hebben we de verschillende opties op een rijtje gezet:

 

  • Aanhangwagen hoogwerker: indien u iemand bent die graag de touwtjes zelf in handen heeft en niet al te veel gedoe wilt ervaren met het verslepen van een hoogwerker, dan is de aanhangwagen hoogwerker wel wat voor u. U kunt deze gewoon koppelen aan uw voertuig. 

 

  • Auto hoogwerker: Voelt u er meer voor om een hoogwerker en auto in één te huren? Huur dan een auto hoogwerker. Zo hoeft u niets aan of af te koppelen! 

 

  • Knikarm hoogwerker: Een van de bekendere hoogwerkers die u waarschijnlijk wel kent uit uw eigen omgeving, is de knikarm hoogwerker. De arm van deze hoogwerker kan bij het inklappen minuscuul worden, maar bij het uitstrekken wordt hij meterslang. 

 

  • Telescoophoogwerker: mocht u de hoogwerker willen huren met de grootste armlengte, dan zijn u en de telescoophoogwerker vier handen op één buik. 

 

  • Schaarwerker: de schaarwerker een passende optie voor u als u zich louter verticaal hoeft te verplaatsen. 

Hoogwerkers huren bij 123 Machineverhuur 

Indien u een hoogwerker maar tijdelijk nodig heeft, dan is het huren ervan een goed alternatief voor kopen. Een betrouwbare partij waar u dat kunt doen, is 123Machineverhuur.nl. Hier kunt u een hoogwerker huren voor één dag, maar ook voor een langere periode. Door de goede prijs-kwaliteit verhouding, het professionele advies en het brede aanbod raden wij het van harte aan om een kijkje te nemen bij 123Machineverhuur.nl. Wilt u eerst wat meer advies voordat u tot actie overgaat? Neem gerust contact op met hun specialisten en zij nemen graag de tijd om u bij te praten over de ins- en outs van het huren van een hoogwerker.

 

https://www.123machineverhuur.nl/